Chemie | Academische Chemie Masterprogramma (WO Msc)

De VNCI reikte de afgelopen drie jaar beurzen uit aan universitaire bachelor studenten die een chemie opleiding volgen. Dit is aangepast. Vanaf studiejaar 2015/2016 komen uitsluitend (aanstaande) masterstudenten in aanmerking voor een VNCI-Topsector Chemiebeurs. Deze beurs geldt voor beide jaren van de masterfase.

• Type student: (aankomende) WO-masterstudenten die een chemie opleiding volgen. De precieze invulling van je studie is afhnakelijk van de universiteit waar je aan studeert: Universiteit Utrecht (Scheikunde), Radboud Universiteit Nijmegen (Scheikunde), Technische Universiteit Delft en Universiteit Leiden (Molecular Science & Technology), Vrije Universiteit en Universiteit van Amsterdam (Scheikunde), Rijksuniversiteit Groningen (Scheikunde; Scheikundige Technologie), Universiteit Twente (Scheikundige Technologie), Wageningen University (Moleculaire Levenswetenschappen), Technische Universiteit Eindhoven (Scheikundige Technologie).
    Om voor een beurs in aanmerking te komen zijn motivatie, ambities en excellente studieprestaties belangrijk (je moet minstens een 8 hebben voor de eindexamens (CE-cijfer) scheikunde, wiskunde en natuurkunde). Verder moet je een brede interesse hebben in chemie, je wordt tenslotte ook een ambassadeur voor de chemiesector!
  • Beursbedrag: circa € 5.000 per jaar.
  • Tegenprestaties student: Volgen van een additioneel talentenprogramma.
  • Meer informatie: website VNCI, leaflet VNCI